Garmin nüvi 255WT, EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 255WT, EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

smitje1959 22-05-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Paar weken geleden aangeschaft,gelijk updates geinstalleerd,2010.
Had al eerder een garmin systeem.
Maar zoals gewoonlijk werkt dit apparaat echt perfect.
Ik weet echt niet hoe sommige mensen erbij komen dat updates etc. niet goed te installeren zijn,bij mij werkt het super.
Als ik mag aanraden,neem de tijd ervoor en LEES eens duidelijk op de garmin site hoe en wat je kunt en moet doen om het te installeren.Het is echt kinderspel,je hoeft echt geen nurd te zijn om dit voor elkaar te krijgen.IK BEN ER ZEER tevreden mee.
Ik kan deze nuvi255wt echt iedereen aanraden.
Heel veel kwaliteit die tenminste ook betaalbaar is.

Maanlander1969 01-05-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Ik heb het systeem ook al een paar dagen. Ben er erg over te spreken. Wat me zelfs meevalt, is, dat je binnenshuis ook GPS-verbinding hebt. Tegenvaller is, dat, als je stil zit, ook gemiddeld 4 km/u reist. Vreemd. Maar zal wel aan de GPS liggen.

Verder uiterst over te spreken!

kol30 26-01-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Dit is een prima, simpel apparaat dat doet waarvoor hij is ontworpen: navigeren. Er zitten dus geen tierelantijnen op. Het scherm is ongemeen helder en de aanwijzingen zijn duidelijk. Er is één duidelijk minpunt en dat is het downloaden van nieuwe kaarten.Dat werkt prima, maar duurt uren en je moet FAQ's van Garmin raadplegen. Door een heldere toelichting bij downloaden kan Garmin hier veel aan gebruiksvriendelijkheid winnen! Vandaar dat sommigen Garmin maar niets vinden en andere ermee weg lopen. Dat is maar net wat je belangrijk vindt: downloaden of simpel en goed navigeren.

dikvanderkloet 30-12-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

De Garmin 255WT aangeschaft, deed het even goed, totdat ik de gratis kaartupdate wilde installeren! Dat koste me uren en uren. Uiteindelijk met enorm gepuzzel via Garmin.com kon ik het bestand via Winrar uitpakken. Virusscan uit moeten zetten enz, enz, Helaas, daarna was de kaart met geen mogelijkheid meer gedetailleerd te krijgen. Mail gestuurd naar Garmin.nl, ook geen succes. Dus uiteindelijk het hele ding teruggebracht naar Dixons, die me met alle plezier nu een omruiling deed voor een werkende Tom Tom. Die update was binnen 20 minuten klaar! Ben blij dat ik van die Garmin af ben.

HansH123 29-10-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Ik ben blij dt ik dit lees. Ik heb twee jaar geleden ook een Garmin gehad. Werkelijk slecht. Zelfde ervaring als GPuser. Ik ben met dat ding op plaatsen geweest waar voorheen nog nooit mensen geweest waren. Inderdaad bergweggetjes, waar vlakbij een gewone weg liep met dezelfde eindbestemming.
Het meest ergerlijke was dat het ding op het laatste moment aangaf of je links of rechtsaf moest. Tjonge, wat hebben wij een kilometers gemaakt dat jaar, alleen al om weer op de goede weg te komen. Etcetera....... Heb 'm bijna uit 't raam gegooid. Mag niet staat een boete op.
Ik wou ze een nieuwe kans geven, maar ga nu gauw een Becker bestellen.

gpsuser 14-09-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Ik heb dit systeemnog geen 2 maand en ik erger er mij al rot aan! De week voor dat we naar frankrijk vertrekken doet ze het perfect, goeie instructies, degelijke tmc etc... totdat de dag is aangebroken van op reis te gaan. Ik dacht tzal goed gaan met de garmin maar dat ding heeft ons ronduit in de steek gelaten en ons ettelijke fustraties bezorgd.

De reis zelf ging zeer redelijk, hier en daar een missertje gehad maar het ging. éénmaal ter plaatse hebben we maar ons een michelinkaart gekocht en nog maar goed ook! Het ding stuurde ons langs de lastigste bergwegjes terwijl bijvoorbeeld een grote nationale weg erlangs liep! Balen dus! Ik ben ook eens een dagje naar genéve geweest en daar was helemaal het hek van de dam. De garmin stippelde haar route uit en het moment dat je in de stad bent herlegd ze haar route om de haverklap, ook gebrekkige instructies. Ze zegt bijvoorbeeld rechts aanhouden en aan het punt zegt ze dan links afslaan. Dan werd het een beetje te moeilijk voor mevrouwtje dus ging ze maar zeggen geen sattelietontvangstdus helemaal terug op kaart uit Genéve geraakt. Op het einde van de vakantie heeft ze ons dan eindelijk ZONDER problemen helemaal naar huis gebracht.

Ik gooi dit apparaat terug naar garmin en ga vragen voor om te ruilen. NOOIT MEER GARMIN

Mijn vorige gps een tom tom one was veeel degelijker
een gewaarschuwd man is er 2 waard!!!

navigator 21-08-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Ik ben met dit apparaat naar Kroatie geweest, en heb vooral met de kaart op schoot gezeten.
Hij is meer dan 20 keer de satteliet kwijt geweest, gewoon in vlak of heuvelachtig terrein.
Meerdere malen wou hij me terugbrengen , naar de snelweg terwijl ik er al op reed.
En we zijn door de achterbuurten van Trieste gestuurd, en daarna was het apparaat echt helemaal de weg kwijt.
Er bleek gewoon een grote doorgaande weg te zijn.
Met afwijken van geplande route probeert hij erg lang je naar de originele rout terug te brengen.
Is er dan niets goed?
Jawel, de momenten dat hij het goed deed was het een plezierig apparaat, en de tmc werkt prima.
Ik ben erg benieuwd wat de sevice van Garmin hiermee doet.Ik heb het gevoel dat hij wat te snel op de markt is gebracht, hij presteerd namelijk een stuk minder dan mijn oudere Garmin.
Zodra ik weet hoe ze dit oplossen laat ik het weten.

mcsnipe 26-07-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Mag ik effen mijnhart luchten? What a stuk of …! Bedankt.
Toen ik hem kocht ging ie al crashen wanneer je in 3d mode ging opschalen. Toch maar met veel liefde en research (stond er niet in) vakantiebestemming en onderweghotel ingezet.
Vervolgens heeft hij ons door Antwerpen geloodst in plaats van erom heen. Beginner fout dacht ik een optie snellste route verwijderd. Maar wat heb ij midden in parijs te zoeken, kon de notre dame zien in plaats van de rondweg? Kan wel beginnersfout zijn. Maar iets alter stopt hij opeens. Gaat niet meer aan. Laat wel beginscherm zien dat
een pipe en uit. Wat ik ook probeeer niets helpt.
Morgen ga ik de winkel bellen en vragen of hij terug mag of heeft iemand nog een idee what ik doen kan. Via de computer kan ik niet meer bij en resetten lukt ook niet.

Ro686 21-07-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Echt een super navigatie ! Zeer makkelijk in gebruik, zelfs het updaten van flits palen en andere software is erg simpel. Spraak is ook erg duidelijk en kan naar mijn ervaring ook best hard gezet worden. TMC werkt ook goed en geeft globaal de tijd weer hoe lang je in de file zal staan of geeft een alternatief .
Bovendien doet Garmin vanaf 1980 al de navigatie van vliegtuigen en boten. Dus op zich hebben ze wel verstand van navigatie.

dave7 13-07-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Ik heb hem een paar dagen en kan het volgende over zeggen:
Hij is goed afleesbaar, zowel overdag als 's nachts. Navigeert goed en de TMC schijnt goed te werken, maar ik heb die weinig kunnen testen. Het beeld is duidelijk, maar nog steeds niet vloeiend. De kleur van de te volgen route (rose) is wat irritant. Op het scherm zie je hoe hard je rijdt en als je een flitser nadert wordt er gewaarschuwd, maar ook als je de snelheid overtreedt in gebied van 'radarcontrole' blijft Garmin je waarschuwen met piepjes. Ik weet niet of dit uit te schakelen is, maar kan best irritant zijn.

In vergelijking met zijn oudere broer, de 250w, berekent dit model de route iets sneller. Mij is het niet gelukt update te doen, omdat windows de update programma niet toelaat (??!!). Garmin geschreven enkele dagen geleden, nog geen antwoord.

Pluspunten:
* Duidelijke scherm
* Precieze navigatie
* Snelle (her) berekening route
* Duidelijke Nederlandse stem

Minpunten:

* geen vloeiend beeld
* het beeld had scherper/mooier gemogen
* roze kleur route
* geen usb kabel meegeleverd
* geen beschermhoes meegeleverd
* te zacht opgenomen stem Vlaams

ninren 13-07-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

G. uit Amersfoort...bedankt voor je review! Ik was blij dat ik m'n TomTom XL Europe 31 nog niet had uitgepakt, toen ik jouw review over de TomTom las. Ik heb 'm teruggebracht naar de winkel. Inmiddels maak ik gebruik van de Garmin Nüvi 255wt. Je hebt gelijk. Hij functioneert perfect. Het product registreren en de plug-in downloaden was een fluitje van een cent. Ik ben zéér tevreden met mijn Garmin.

G. uit Amersfoort 08-07-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255WT, EU

Inmiddels heb ik een Garmin gekocht, de Garmin 255WT, breedbeeld en met TMC antenne en berichten, het apparaat werkt geweldig tijdens een bezoek in het zuiden van Nederland en de vakantiebestemmingen voor heel Europa zitten er al in bij favorieten en de update procedure verliep perfect! Slechts een plugin laden via de garmin.com website, de website geeft dat ook aan en alles gaat vanzelf.......in slechts enkele minuten.....Overigens dit: Garmin 255WT MET TMC is zelfs goedkoper dan de tomtom XL Europe 31 ZONDER TMC (kost je nog ongeveer Euro 85 meer.......) die na het uploaden compleet kapot is............ik werk niet bij Garmin o.i.d......